Follow:

AFVALUPDATE #2 | EEN ‘PRIMA’ EERSTE WEEK

De eerste week zit erop en dus is het tijd om de balans op te maken. Ik was benieuwd of ik het nu wel vol zou gaan houden en wat het resultaat zou zijn na een week. En ik moet zeggen; ik mag niet klagen deze week. Ik lette netjes op mijn eten, al zaten er wel wat momentjes van genieten tussen. Maar in grove lijnen ging dit zeker goed! Ook qua bewegen heb ik wat geprobeerd, al kan dit nog stukken beter. Benieuwd naar de resultaten van de eerste week? Lees dan snel verder!

Vorige week maandag ben ik begonnen met het bijhouden van mijn calorieën en de eerste dagen ging dit echt prima. Vaak zat ik er zelfs onder. Nu heb ik het deze tijd ook nog rustig waar ik veel thuis ben. Dan vind ik het ook wat makkelijker om gezonder te eten en dus binnen mijn caloriebehoefte te blijven. Ik ontbijt sowieso altijd standaard met een smoothie van sojamelk, proteïnepoeder en diepvriesfruit. Dit is een perfecte basis voor mij. Het vult goed, ik krijg gelijk zuivel, eiwitten en fruit binnen en het is laag in calorieën. Hierdoor hou ik over de dag heen meer ruimte over. Doordat ik tussen de middag vaak thuis was at ik op deze momenten knäckebröd met mager beleg. Dit verschilde tussen kipfilet, philadelphia, magere filet americain en zelfgemaakte tonijnsalade. Erg lekker allemaal! Wanneer ik binnenkort weer met school en stage ga beginnen wordt dit toch wat lastiger aangezien knäckebröd toch wat lastiger mee te nemen is. Waarschijnlijk ga ik op die dagen ook sneller honger krijgen dus is knäckebröd sowieso niet zo’n goede optie. Waarschijnlijk gaat het dan gewoon brood worden of wellicht een simpele salade.

Qua avondeten liep het wat meer gevarieerd haha. De eerste dagen ging het prima. We aten ‘normale’ dingen. In de zin van niks vets, maar ook niet super gezond. Het verschil dat ik hier maakte is dat ik minder op mijn bord schepte. Hiervoor deelde ik eigenlijk dat wat in de pan zat door twee en hoppa, eten. Maar nu schep ik minder op en merk ik dat dit ik dit ook genoeg vind. Hartstikke fijn dus! Maar vanaf vrijdag ging het een beetje mis. Op vrijdag ging ik naar Utrecht en lunchte ik met een burger en at ik mijn avondeten bij Julia’s. Beide maaltijden gingen gepaard met spek. Zaterdag had ik in de avond een feestje en stond de bbq aan. Hier gingen dus een broodje hamburg en twee stokjes saté naar binnen. En zondag aten we friet met een frikandel. Maar dat van zondag was niet zo erg, want dat paste binnen mijn daggemiddelde.

Gelukkig wist ik dit in mijn hoofd wel te accepteren. Normaal gesproken zou ik hier keihard van balen en verviel ik al snel weer in deze slechte gewoonten. Maar ik vond het nu oké. Ik heb deze drie dagen veel gelopen (gewerkt) dus dat compenseert het weer deels. En daarnaast dat ik de overige vier dagen netjes onder mijn daggemiddelde. En daarnaast, 4 van de 7 dagen heb ik wel netjes gegeten. Dat is toch een mooi begin!

Online las ik de tip om een wekelijks caloriedoel op te stellen. Hierbij tel je dus je daggemiddelde x7 bij elkaar op. Dit vind ik echt een top tip en ga hier zeker gebruik van maken! Afgelopen week kwam het namelijk een aantal keer voor dat ik onder mijn daggemiddelde (berekend door lifesum om 250 gram per week af te vallen) zat. En waarschijnlijk ook wel een aantal keer erboven. Wanneer je een weekgemiddelde pakt, hoef je alleen maar te zorgen dat je daar niet bovenuit komt. Zo kan je de ene dag wat minder eten en de volgende dag wat meer.

Qua sport heb ik geprobeerd meer te wandelen dan dat ik voorheen deed. Dit ging redelijk. Ook heb ik één keer 3 kwartier een yogasessie gedaan. Het begin is er dus haha. Wel heb ik me aangemeld voor een proeftraining bij een sportschool. Hier word ik als het goed is binnenkort voor gebeld. Ik twijfel nog wel of ik hier aan moet beginnen. Aan de ene kant denk ik ja, ik moet wel. Ik moet bewegen en weer gaan sporten. Het is hartstikke goed voor me. En als ik echt zo goed voor mezelf wil zorgen hoort sporten er gewoon bij. Maar aan de andere kant ken ik mezelf en is een jaarabonnement misschien wel weggegooid geld. Nu hebben ze bij deze sportschool de optie om een maandelijks contract te nemen. Ideaal zou je denken. Je betaalt hier alleen €36,- per maand voor. Dat is met mijn studentenbudget best wel veel geld. Ik ga dus de proeftraining even afwachten en kijk dan verder.

Al met al een prima weekje dus. Ik vond het dan ook ontzettend spannend om op de weegschaal te gaan staan. Gelukkig is er toch resultaat behaald! Ik heb overigens besloten om mijn gewicht niet online te gaan delen. Wel wil ik eigenlijk gaan beginnen met het opmeten van mijn omvang, dus wie weet kun je deze informatie binnenkort wel verwachten. Voor nu hou ik het bij het volgende qua resultaten:

Afgevallen deze week: -0,4 kilo
Afgevallen totaal: -0,4 kilo

Q: Heb jij nog gezonde recepten die je wilt delen?

FOLLOW ME ON BLOGLOVIN | INSTAGRAM | FACEBOOK | TWITTER

Share on
Previous Post

You may also like

2 Comments

  • Reply Charel

    Goed bezig! Ik ga je in de gaten houden, zelf probeer ik ook gezonder te gaan leven. Het is zo lastig soms, good luck xxxx

    januari 25, 2018 at 1:53 pm
  • Reply M

    Leuke blog!

    januari 30, 2018 at 6:15 am
  • Leave a Reply

    CommentLuv badge

    Lees vorig bericht:
    PLOG | DAGJE SHOPPEN IN UTRECHT

    Al weken had ik zo'n zin om te shoppen. En dan ook goed shoppen, dat je niet aan geld hoeft...

    Sluiten