Follow:

SNELLE EN GEZONDE TUSSENDOORTJES

Zelf ben ik iemand die best wel moeite heeft met tussendoortjes. Vaak wacht ik tot ik honger heb en dan pak ik 9 van de 10 keer iets wat niet gezond is.

En dat terwijl mijn hoofd zo graag wilt haha, maar de uitvoering in werkelijkheid toch iets lastiger blijkt te zijn. Daarom was ik voor mezelf op zoek naar gezonde tussendoortjes die je gewoon snel en gemakkelijk tussendoor kunt eten. En waarschijnlijk ben ik niet de enige die op zoek is hiernaar, dus ik dacht dat het misschien wel leuk en handig zou zijn als ik dit lijstje met jullie deel!

Fruit en groente
Het meest simpele tussendoortje dat bestaat is denk ik toch wel een stukje groente of fruit. Zo vind ik het bijvoorbeeld erg lekker om tussendoor een stuk komkommer te eten en wanneer ik op stage ben eet ik rond 10u altijd een stukje fruit. Dat bevalt me eigenlijk prima! Dit zou ik in mijn normale ritme moeten doorvoeren. Wanneer je het lekker vind (ik vind dat namelijk niet) kun je hier ook kiezen voor gedroogd fruit zoals abrikozen of rozijnen. Qua groente zou je natuurlijk ook voor snackworteltjes of tomaatjes kunnen gaan.

Een handje noten
Over noten wordt vaak dubbel gesproken. Zo is het gezond voor je maar moet je er ook weer niet teveel van nemen want er zitten best wel wat calorieën in. Let er wel op dat je ongezouten noten pakt! Amandelen of walnoten vind ik zelf bijvoorbeeld erg lekker om zo tussendoor een handje van te nemen!

Volkoren knäckebröd met mager beleg
Wanneer ik net wat meer honger heb pak ik vaak wat knäckebröd met bijvoorbeeld wat kipfilet. Of wanneer ik erge honger heb doe ik er avocado op. Dit vind ik echt zo ontzettend lekker! Hier doe je me echt een plezier mee haha. Wat verder ook nog lekker is is bijvoorbeeld wat hüttenkäse met komkommer of juist met een gekookt eitje. Maar dat laatste is wel wat meer werk.

Kwark/yoghurt met wat fruit
Mis je je toetje in de avond? Geen nood want het is ook heerlijk om in de avond nog wat kwark of yoghurt te nemen. Doe hier wat vers fruit door en je hebt een heerlijk gevuld maaltijdje voor in de avond. Ik kan je garanderen dat je hierna de hele avond geen honger meer hebt!

Appeltaartvulling
Wat!? Appeltaartvulling als gezond tussendoortje!? Jazeker. Je neemt een appel (doe er een drupje citroensap bij als je het niet gelijk opeet maar meeneemt, dan wordt je appel minder snel bruin) en meng dit met een handje rozijnen en een flinke theelepel kaneel. Tada! Appeltaartvulling. Ben je thuis kan je dit ook nog even kort opwarmen. Hierbij bak je de appeltjes lichtbruin en voeg je naderhand de rozijnen en kaneel toe. Geloof me, dit is nog lekkerder!

Wat is jouw favoriete gezonde tussendoortje?

FOLLOW ME ON BLOGLOVIN | INSTAGRAM | FACEBOOK | TWITTER
Share on
Previous Post Next Post

You may also like

1 Comment

  • Reply Loes

    Dit soort artikelen zijn altijd fijn, want ik heb wel eens moeite met gezonde tussendoortjes. Ik maak ook wel eens zelf appelmoes, met gewoon appel en kaneel. Heel makkelijk en lekker!
    Loes onlangs geplaatst…Levende Loes #34 – Zomerse dagen & een gekke stemMy Profile

    oktober 24, 2017 at 7:14 am
  • Leave a Reply

    CommentLuv badge

    Lees vorig bericht:
    5 REDENEN WAAROM IK DE HERFST ZO LEUK VIND

    Wie had ooit gedacht dat ik ooit dit artikel zou schrijven haha. Ik was een echt zomermens. Ik hou van...

    Sluiten